Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

ΠΕΡΙ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΡΑΓΙΑΔΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ


Είδα κάτι προχθές στην τηλεόραση και ρώτησα τον άντρα μου τι σημαίνει:

"Η ΑΕΚ ΣΤΗ Super League"!!!
"A' Εθνική" μου λέει. Η Β' Εθνική λέγεται football league !!!

Αυτό που θυμάμαι από τα παιδικά μου χρόνια ...δεν υπάρχει πια!!!
Πάει η λέξη εθνικός-εθνική!!!
Τώρα έτσι το λένε μου λέει ο άντρας μου.
Και όχι μόνο αυτό. Όταν οι Έλληνες αθλητικοί δημοσιογράφοι αναφέρονται στην αντίστοιχη κατηγορία πχ της Ιταλίας το λένε ιταλικά :"καμπιονάτο", της Ισπανίας...στα ισπανικα: "πριμέρα ντιβισιόν", της Γερμανίας ...στα γερμανικά:"μπούντεσλίγκα".. ..
Όμως της Ελλάδας στα αγγλικά: σούπελιγκ!!!!!
Γιατί αυτό;;; Πόση βλακεία μας δέρνει;;;Τι νομίζουμε ότι πετυχαίνουμε με αυτού του είδους τον γλωσσικό πιθηκισμό;;;
Δεν θα αναλύσω περισσότερο αυτή την ντροπιαστική συνήθεια της υποδούλωσης της γλώσσας μας!
Παραθέτω μόνο ένα απόσπασμα του Σέρβου βασιλιά Στεφάνου Νεμάνια προς τον γιο του στο οποίο περιγράφει την σπουδαιότητα της διατήρησης της εθνικής γλώσσας αναλλοίωτης.
"Πρόσεξε, αγαπητό μου τέκνο, τη γλώσσα όπως την πατρίδα σου. Μια λέξη μπορεί να χαθεί, όπως μια πόλη, όπως η χώρα, όπως η ψυχή. Τι γίνεται όμως όταν ο λαός χάνει τη γλώσσα, τη χώρα, την ψυχή του;
Μην πιάνεις ξένη λέξη στο στόμα σου. Αν πιάσεις ξένη λέξη στο στόμα σου, να ξέρεις ότι δεν την κατέκτησες, αλλά ότι αποξενώθηκες από τον εαυτό σου. Καλύτερα είναι για σένα να χάσεις τη μεγαλύτερη και την ισχυρότερη πόλη της χώρας σου, παρά την πιο μικρή και την πιο άγνωστη λέξη της γλώσσας σου.
Οι χώρες και τα κράτη δεν κατακτιώνται μόνο με τα σπαθιά, αλλά και με τις γλώσσες. Να ξέρεις ότι ο εχθρός σ’ έχει τόσο περισσότερο κυριεύσει και κατακτήσει, όσο σου έχει σβήσει τις λέξεις και τις έχει εξαφανίσει.
Ένας λαός που έχει χάσει τις λέξεις του παύει να είναι λαός.




( fb : Οργανισμός για την Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου